Podle náměstka generálního ředitele «Rusal», Vladislav Solovjov, očekávání finančních výsledků ve druhé polovině roku 2014 společnost mírně zvýšila, vzhledem k zhroucení rublu na opravdu velké minima vůči euru a dolaru, a také vzhledem k relativně vysokým nákladům na kovy. Znehodnocení rublu způsobené poklesem cen ropy a zpomalení ruské ekonomiky, podle pořadí, oslabila národní měny je výhodné pro vývozce — stále rostoucí náklady z hliníku za předpokladu, «Rusal» možnost vytvářet zisk ve druhém čtvrtletí poprvé po dobu delší než 12 měsíců. Vladislav Soloviev přesvědčen, že 3 a 4 čtvrtletí letošního roku zůstane v zelené zóně, protože náklady na hliníku je na vysoké úrovni.
Orientační náklady na hliník použitý pro výrobu obalového materiálu, vozidel a letadel v běžném roce prokázala trvalý růst a dosáhl další rekord vysoké na začátku září — asi 2102 USD za tunu. Výsledky však září nebyly tak působivé — 7,4% nárůst od počátku roku, který činil 1 978 USD za tunu. Nicméně, «Rusal» prodává své vlastní produkty pro tvrdou měnu, zatímco výrobní náklady se počítá v rublech. Tak oslabení národní měny společnosti na straně z hlediska konkurenceschopnosti a snížení nákladů. V následujícím roce se plánuje společnost je dluh, který je téměř 800 milionů. USD.
Ale pro všechny výhody situace, vláda neposkytla nám příležitost vytvořit nadaci hliník, navzdory žádostem vedení «Rusal», ačkoli v tomto okamžiku, podle Oleg Děripaska, by mohlo být dát do pokladny více než 700 mln. USD. Fond není nová myšlenka — myšlenka byla poprvé oznámena v pozdním létě loňského roku, ale nesouhlasy se objevily při projednávání zdroje finančních prostředků potřebných pro jeho rozvoj. Přes poměrně aktivní diskuse, finanční instituce uvedla, že rizika v inkarnaci projektu zbytečně vysoké v životě, a to navzdory skutečnosti, že myšlenka je správná a má ekonomickou studii proveditelnosti, s přihlédnutím k očekávanému nárůstu spotřeby hliníku v Rusku v průběhu příštích 5−10 let, Podle předběžných výpočtů, množství veřejného fondu hliníku je 1 mil. Tun.