Dnes volba hliníku jako konstrukčního materiálu trpí předsudky o její vhodnosti v tomto ohledu. Jeden z mýtů, že hliník není dostatečně silná, aby sloužil jako konstrukční kov. Ve skutečnosti, z nichž nejčastější strukturální z hliníkové slitiny má výstupní sílu v podstatě rovný A36 oceli.
Tato síla v kombinaci s nízkou hmotností je hliník, je obzvláště výhodné pro konstrukčních řešení, kde je gravitační zatížení má značný význam. Jeho vysoká míra pevnosti a nízké hmotnosti upřednostňuje využití hliníku v těchto různých řešeních, jako obnovy mostů, velké budovy a dómů požárních šípů do auta. V každém případě se sníží zatížení vlastní hmotností, ve srovnání s běžnými materiály, umožňuje, aby více stabilní konstrukce a dlouhou provozní dobu.
odolnost proti korozi
Hliník je přirozeně odolné proti korozi materiálu. Vezmeme-li v uhlíkové oceli, má tendenci k sebedestrukci s časem v důsledku trvalé transformace základního kovu na oxid železitý, známý jako rez. Ačkoli oxidace železa a má špatnou pověst, ne všechny oxidy kovů vede k postupnému zhoršování kvality.
Z nerezové oceli přebírá funkci odolnosti proti korozi přidáním chrómu do slitiny směsi. Chrom se oxiduje na povrchu kovu, tvořící tenký průhledný film. Tento oxid chromu pasivní film a stabilizované, a to utěsňuje základní kov z expozice do atmosféry, čímž se eliminuje další oxidaci. Pokud se tato vrstva je poškrábaný nebo jakýmkoli jiným způsobem poškozen, obnoví se v chrómu, který se oxiduje za vzniku nového filmu.
Hliníkové slitiny jsou také odolné proti korozi k tvorbě oxidu filmu ochrannou, ale v tomto případě oxidu hlinitého ze základního materiálu, který sám o sobě má takovou vlastnost. Průhledná vrstva oxidu hlinitého vytvořenou na povrchu hliníku téměř okamžitě po kontaktu s atmosférou. Barva může být zavedena do oxidové vrstvy oxidu procesu eloxování, který může být také použit k vytvoření silnější ochrannou vrstvu, než je vytvořený přirozenou cestou.
Koroze volné materiály jsou problematické, pokud je použit v situacích, kde je obtížné nebo nemožné, aby byla zachována jejich ochranného povlaku. Smáčené boční šrouby připevněny sloučeniny nebo kovových tyček vložené do betonu, umístěné ve struktuře není k dispozici pro budoucí inspekce nebo údržby. Nepřístupnost, kromě nemožnost pokrytí oprav může také zabránit detekci pokrytí manželství. Místa jako šev uzavřené s šroubových spojů nebo trhlin v betonu — místo, kde je vlhkost chystá proti korozi a dalších kompliců.
Také, hliník se nejčastěji používá bez jakékoliv povrchové úpravy nebo konečnou úpravu. srovnání nákladů s původními výsledky nátěrových materiálů ve vyšší ceně oceli než z hliníku, v závislosti na kvalitě povlaku se určuje. Povlaky, musí být zachována a pravidelně měnit.
Kromě přímých nákladů na krytí, dochází ke zvýšení nákladů na životní prostředí a bezpečnosti související s zbarvení práce a praxe při přípravě nátěrových hmot. To znamená, že náklady na údržbu hliníku začala dávat ještě další výhodu v nákladech životního cyklu.
Další faktory, které by měly být zváženy
Je zřejmé, že konstrukční provedení je hlavním faktorem při výběru konstrukčních materiálů. Vzhledem k tomu, že často pevnosti slitin hliníku s pevností srovnatelnou s uhlíku a nerezové oceli, hliníku je velmi konkurenční ve srovnání s těmito materiály.
Pevnost a odolnost proti korozi, ale nejsou jedinými faktory. Je také třeba zvážit další faktory, jako je snadnost výroby, tuhost (modul pružnosti), tažnost (prodloužení), hmotnost (hustota), únavovou pevnost a cena. Přestože cena (cena) je kritickým faktorem, srovnání založené na srovnání nákladů na jednotku hmotnosti nebo objemu jednotky může být zavádějící, protože měnící se síly, hustoty a dalších vlastností materiálů.