Cena niklu se nadále klesat na pozadí hned několika faktorů. To a rostoucí produkce никелевого surovin Indonésií a Филиппинами, a pokles zakázek kovu ze strany ČÍNY. Kromě toho něco málo dříve предполагался deficit niklu. Nicméně, takové obavy jsou silně vážně oslaben po obnovení exportu surovin ze strany Indonésie. Před třemi lety vláda zakázala vývoz za účelem rozvoje vlastní tavicí průmyslu. V důsledku toho se cena niklu klesla ještě více. Nesmíme zapomínat a o Číně — v zemi i nadále klesat, poptávka po нержавеющую ocel. Odborníci poukazují na to, že ekonomika ČÍNY roste tak rychle, jak bychom chtěli. Kromě toho, došlo k přemnožení výrobě нержавейки.
Июньская náklady na asijské nerezové oceli relativně května snížil o 20%. Nakonec, ona byla 1900 USD/tunu. Určitá část čínských výrobců začala snižovat produkci nerezové oceli. Při tomto výroba běžného kovu roste — očekává se, že poptávka po oceli výrazně zvýší.
V Indonésii náklady нержавейки klesla v důsledku dole poptávky. Výsledkem se stala nízká míra přijetí niklu továren, některé nucené pozastavena výroba kovu. Nicméně, i přes pokles hodnoty niklu, jeho výrobci se domnívají, že v blízké budoucnosti poptávka zvýší. Například, Japonská Asociace těžební průmysl je nastaven velmi optimistický. Takový postoj je spojen s rostoucí poptávkou v katodové průmyslu. Nikl v něm se používá pro výrobu lithium-iontových baterií. Předpokládá se, že v roce 2025 globální trh baterie pro auto dosáhne 6,61 bilionu jenů. V přepočtu na dolary tato částka činí 58,9 miliardy USD. Ve srovnání s rok 2016 index vzrostl pětinásobně.