Podle statistik KOMISE v I čtvrtletí letošního roku došlo k poklesu čínského netto-dovozu čisté mědi. Relativně loňského roku index klesl o 35% a dosáhl 699 tisíc tun. Snížení odborníci zadávání veřejných zakázek patří k hlavním faktorům, ovlivňujícím pokles ceny mědi. Na LME cena za tunu červeného kovu na začátku roku 2017 činila více než 6200 USD. K dnešnímu dni se pohybuje od 5700 do 5800 USD. Spolu s tím měděné zásoby na skladech London burze v průběhu I čtvrtletí zvýšil o 185000 tun. To je další faktor, který pomáhá ke snížení ceny na měď.
Při tomto ČLR není snižuje spotřebu červeného kovu. Prostě čínské společnosti se postupně přechází na práci s alternativními zdroji mědi. Například, v tomto čtvrtletí I dovoz do ČLR měděného šrotu dosáhly 907 tisíc tun. Ve srovnání s údaji roční lhůty vzrostly o 22%. Od roku 2013 je nejvíce významný výsledek za čtvrtletí. Se zvýšily i dodávky koncentrát mědi. Relativně I čtvrtletí roku 2016 růst činil 8,5%, dosáhl 4,31 milionu tun. Současně s tím společnost ČLR výrazně snížila objem zakázek indonéské surovin. Nicméně vzrostly dodávky z Kazachstánu, Peru, Španělsko. Pravda, odborníci vyjadřují pochybnosti o pobyty charakteru zvýšení dovozu šrotu v ČLR. Důvodem je, že objem nabídky mosazný šrot omezen. Nicméně KOMISE může dál pokračovat ve snižování veřejných zakázek rafinovaného červeného kovu. Při tomto dovážené množství měděného koncentrátu se budou zvyšovat. Hlavním cílem tohoto přístupu je velká stahování vlastních медеплавильных kapacity.
Spolu s poklesem zakázek mědi klesly a čínské dodávky výrobků z oceli. Jak informoval celní orgány ČLR, v dubnu národní společnosti vyvážené 6,49 milionů tun. Ve srovnání s březnem ukazatele klesly o 14%, relativně dubna loňského roku — na 29%. Od ledna do dubna roku 2017 vývoz čínské oceli činil 27,21 milionů tun. Je relativně podobné loňské období ukazatele klesly na 26%. Odborníci tvrdí, že pokles byl očekávaný. Značná část smlouvy s апрельскими dodávek подписывалась v únoru, začátkem března. V tomto období hutnictví ČLR z velké části zaměřili na domácí trh. Thajština cena byla podstatně vyšší, než v zahraničí.