Zahájení ve Vietnamu první železáren Formosa Ha Tinh odložen. To bylo naplánováno na konec minulého měsíce. Roční výrobní kapacita v první řadě je 7 milionů tun. Projekt stojí tajwanem Skupině Formosa Plastics group a partnerů na 10,6 miliardy USD. Problémy se objevily na pozadí znečištění životního prostředí. V posledních dnech června Skupina souhlasila s úhradou 500 milionů USD náhradu škody. To se stalo poté, co emise toxických odpadů. Problematické podnik se nachází na břehu jihočínského moře. V důsledku pádu do moře nebezpečných látek v dubnu došlo k hromadné úhyny ryb. Utrpěl a jiných mořských obyvatel. Poloměr ničení činil 200 km Škoda byla způsobena několika provincií, ovlivňuje turismus, акваферм, rybích farmách.
Moc Vietnam zahájila řízení ohledně povolení použití technologie hašení koksu. Původní projekt оговаривал suchý způsob. Nicméně Formosa Ha Tinh používá mokré hašení. Místní MÉDIA tvrdí, že důvodem katastrofy — emise коксохимического výroby. To byl spuštěn v režimu testování. Ministerstvo průmyslu a obchodu země вынесло nabídka. Společnost musí změnit technologii. Pak práce v závodě bude pokračovat. Formosa Ha Tinh od prosince loňského roku funguje jako válcovací podnik. Při tomto úroveň zatížení kapacity nepatrné.
Dubna skandál nejde omezila. V červenci proti Formosa Ha Tinh začalo další environmentální řízení. Orgány činnými vietnamské orgány zjistili nezákonné skládkování odpadů. Na pozemcích v blízkosti továrny bylo skryto 100 tun údajně toxických odpadů. Zástupci rostlin vinu dodavatele, s nímž se roztrhl všechny vztahy. Také oni tvrdí, že odpad není nebezpečný pro životní prostředí. Budou provedeny analýzy, které ukáží, kdo je na vině, kdo má pravdu. Projekt výstavby hutní výrobu Formosa Ha Tinh jeden z největších s účastí zahraničních investorů. Nicméně, úřady Vietnamu v úmyslu, nutí investory držet se ivotního prostředí.
Mezitím vietnamský dovoz oceli od začátku roku dosáhl 9,6 milionu tun. Údaj o 48% vyšší výsledek podobné loňské období. Asi 60% dodávek je ze strany ČLR. Dnes se Vietnam snaží v Jihovýchodní Asii. Podle počtu dovezené staly Vietnam zařadil na sedmé místo na světě.